Bakterijų dauginimosi modeliavimas
Pamatęs pagreitintai per mikroskopą nufilmuotą filmuką apie bakterijų dauginimąsi, Jonas nusprendė tuo nuodugniau pasidomėti.
Jis išsiaiškino, kad bakterijas (ir kitus mikroorganizmus) tyrėjai augina Petri lėkštelėse, į kurias būna įpilta toms bakterijoms tinkamos mitybinės terpės. Paprasčiausia tokia terpė yra sultinys, sumaišytas su standikliu agaru.
Iš enciklopedijos Jonas sužinojo, kad palankiomis sąlygomis bakterijos dalijasi maždaug kas 20 min. Taigi jis sugalvojo sumodeliuoti bakterijų dauginimąsi ir išsiaiškinti, kiek per 4 h jų susidarytų iš vienos, jei praėjus 80 min nuo tyrimo pradžios dėl tam tikros nepalankios aplinkybės žūtų pusė susidariusių bakterijų. Savo įžvalgas Jonas pavaizdavo schema.
4 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(4G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis įvairiose gyvenimo situacijose, kurios reikalauja daugiausia vidutinio lygio kognityvinių gebėjimų.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Demonstruoja išplėtotą gamtamokslinį mąstymą ir argumentavimą, grindžiamą modeliais ir abstrakčiomis idėjomis. Remiasi savo gamtamoksliniu suvokimu nepažįstamose ir sudėtingose situacijose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Demonstruoja išplėtotą gamtamokslinį mąstymą ir argumentavimą, grindžiamą modeliais ir abstrakčiomis idėjomis. Remiasi savo gamtamoksliniu suvokimu nepažįstamose ir sudėtingose situacijose.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/